Meer mensen dan ooit tevoren gebruiken tado° om energie te besparen: aantal nieuwe huizen dat Slimme Thermostaat gebruikt is dit najaar meer dan verdubbeld

tado° zal naar verwachting in 2022 meer dan 1 miljoen Slimme Thermostaten verkocht hebben. Hierdoor komt de totale verkoop uit op 3 miljoen, in een tijd waarin energie-efficiëntie mainstream wordt

Amsterdam, 1 december 2022 - In september en oktober hebben meer mensen dan ooit tevoren Slimme Thermostaten van tado° geïnstalleerd. Na de zomerperiode zag tado° het aantal nieuwe klanten in september en oktober stijgen met 153% in vergelijking met dezelfde maanden in 2021. tado° als bedrijf heeft ook jaar-op-jaar een gestage groei gezien naarmate zijn producten meer door de mainstream geadopteerd worden en belangrijker zijn geworden. Nu klanten in Europa een dure winter tegemoet gaan, streven meer mensen ernaar om hun energieverbruik te verminderen. Het bedrijf ondersteunt huishoudens met oplossingen op het gebied van energie-efficiëntie en verwacht gedurende deze periode nog meer te groeien.

tado° - Een pionier in een bloeiende markt
Sinds de oprichting in 2011 heeft tado° klantvriendelijke, energie-efficiënte thermostaten ontwikkeld die compatibel zijn met meer dan 95% van alle verwarmingssystemen in Europa. Het bedrijf richt zich op het bieden van een goede klantervaring: het zorgt ervoor dat klanten zelf de producten kunnen installeren en biedt diverse features om energie te besparen. tado°-producten betalen zichzelf binnen een half jaar terug dankzij de energiebesparende methodes. Het bedrijf verwacht voor het einde van 2022 in totaal 3 miljoen producten verkocht te hebben.

“We worden geconfronteerd met torenhoge energieprijzen. tado° wil mensen in heel Europa helpen om hun energieverbruik te verminderen”, zegt Christian Deilmann, CPO en medeoprichter van tado°. Slimme Thermostaten van tado° zijn de meest compatibele op de Europese markt, ze werken met 18.000 verwarmingssystemen van meer dan 900 OEM’s.

“In deze tijden zijn mensen op zoek naar een oplossing die ze eenvoudig kunnen installeren en direct energiebesparing oplevert. Met onze producten en diensten kan elk verwarmingssysteem binnen 30 minuten worden geüpgraded naar een slim, energie-efficiënt systeem”, vervolgt Deilmann.

Onmiddellijk energie besparen en transparantie wat betreft kosten
Verwarming en warm water zijn goed voor 79% van het energieverbruik van een Europees huis [1]. Met Slimme Thermostaten van tado° besparen klanten jaarlijks gemiddeld 22% op hun gasrekening dankzij intelligente algoritmes en features zoals Geofencing en Open Raam Detectie. De tado°-software leert gebruikers ook hoe hun huis energie gebruikt voor verwarming. Features zoals tado° Energy IQ en Energiebesparingsrapport bieden klanten voorspellingen van hun energierekening, vergelijkingen op maandbasis en room-by-room analyse om te zien welke kamers de meeste verwarming gebruiken.

Een groeiende vraag in deze winter en de toekomst
tado° verwacht dat deze grote vraag een langetermijntrend zal zijn: “We zien dat producten nu worden geadopteerd door het mainstream publiek. Mensen zijn zich bewust van de urgentie om hun energieverbruik te verlagen. Niet alleen om onafhankelijk te zijn van fossiele brandstoffen, maar ook om hun kosten te verlagen”, zegt Christian Deilmann, CPO en medeoprichter van tado°. “We verwachten dat dit een recordjaar wordt.”

De Europese energiemarkt bereidt zich voor op de elektrificatie van warmte en de energietransitie. tado° maakt op dit moment al oplossingen, te beginnen met zijn innovatieve tado° Balance die eerder dit jaar werd geïntroduceerd. Balance gebruikt warmtepompen en Time-of-Use-energietarieven zodat mensen energie verbruiken op de momenten waarop de energieprijzen laag zijn, wanneer het aanbod van hernieuwbare energie ruim aanwezig is. Het grotere plaatje voor tado° is om de vraag naar energie in alle huizen af te stemmen op het aanbod dat beschikbaar is op een energiemarkt. De vraag naar energie flexibeler maken door middel van technologie is de sleutel tot het creëren van een systeem voor Europa gebaseerd op volledige hernieuwbare energie.

Whizpr
Linda van Essen, Marjan Schrader