COOLCAT BREIDT UIT IN DUITSLAND

Samenwerking met MyToys.de

<Diemen, 25 oktober 2018> De Nederlandse 'Teens and Kids' modeketen CoolCat heeft een samenwerkingsovereenkomst getekend met MyToys, onderdeel van de Otto Groep. MyToys.de is de grootste webwinkel van Duitsland voor alles wat kinderen nodig hebben. Sinds gisteren biedt MyToys op haar website de CoolCat Junior-collectie aan, voor jongens en meisjes in de lagere school-leeftijd (5 tot 12 jaar).

Op www.MyToys.de zijn bekende casual modemerken als Esprit, Tommy Hilfiger S Oliver, Tom Tailor en dergelijke al goed vertegenwoordigd. Met de toevoeging van de CoolCat Junior-collectie aan het assortiment kan het trendy kinderen met ‘attitude’ nu ook een ‘brutalere’ urban kledingstijl bieden.

Marktonderzoek heeft namelijk aangetoond dat Duitse ouders veel geld besteden aan sterke merken. Maar ook dat de Duitse jongens en meisjes behoefte hebben aan hippe, stoere kleding waarmee ze zich in hun sociale omgeving kunnen onderscheiden.

CoolCat ceo Lilian Vos ziet daarom goede kansen voor CoolCat in Duitsland: “Voor MyToys is de CoolCat Junior-collectie zowel qua prijsstelling, stijl als positionering een belangrijke uitbreiding van het kindermode-aanbod. Voor ons een logische stap na het openen van de eigen Duitse webshop in 2017.

De samenwerking met MyToys is de volgende activiteit van CoolCat op de Duitse markt maar zeker niet de laatste. Binnenkort zal het bedrijf meer samenwerkingen met Duitse partners bekendmaken. De samenwerking past tevens in CoolCat’s strategie om strategisch– dus niet per se met traditionele, fysieke winkels, maar ook in andere vormen, zoals participaties binnen webplatforms – bestaande markten te versterken en nieuwe markten te betreden.

Over Coolcat

In 40 jaar tijd groeide CoolCat van één winkel in Amsterdam naar 110 winkels in Nederland, België, Frankrijk en Luxemburg en webshops en platform-samenwerkingen in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. Iedere maand heeft CoolCat een nieuwe en betaalbare collectie in de winkel gericht op 'teens' van twaalf tot achttien jaar en 'kids' van zes tot twaalf jaar. Vrijwel altijd ontworpen door een jong designteam op het Amsterdamse hoofdkantoor, en steeds vaker in samenwerking met bekende en gelauwerde modeontwerpers, artiesten, sporters en andere celebrities.

Over MyToys

Met 22 miljoen sitebezoeken per maand, 6 miljoen actieve klanten en een jaaromzet van meer dan EUR 550 mln in 2016/17  is de MyToys Groep (onderdeel van de OTTO Groep) een van de grootste  detailhandelsbedrijven van Duitsland. MyToys.de is de #1 webwinkel voor speelgoed, kleding, schoenen en baby-artikelen met ¾ van alle Duitse gezinnen met jonge kinderen als klant. Naast een webwarenhuis heeft MyToys 17 winkelfilialen verspreid over Duitsland.