Begin juli is al aangekondigd dat Bibliotheek Alblasserdam mogelijk verhuist naar het gemeentehuis. Inmiddels zijn de plannen behoorlijk ver gevorderd. De bibliotheek nodigt haar leden en alle overige inwoners van Alblasserdam uit voor een informatiebijeenkomst op vrijdag 26 oktober van 19.00 – 20.00 uur in Bibliotheek Alblasserdam. Tijdens deze bijeenkomst licht de bibliotheek toe waarom zij de verhuizing zo belangrijk vindt voor de toekomst van de bibliotheek. Ook is er ruimte om vragen te stellen.

--- het volledige persbericht vind je in de bijlage ---

Ontmoetingsplaats
De Bibliotheek AanZet gelooft in een gezamenlijke ontmoetingsplaats voor álle inwoners van Alblasserdam en werkt graag samen met partijen die een gemeenschappelijk belang nastreven. Deze ontmoetingsplaats ontstaat in het nieuwe Huis van de Samenleving. Verder willen we een toekomstbestendige bibliotheek zijn. Hierbij past het idee om huisvesting te delen met andere partijen. We willen duurzaam omgaan met ruimte, zeker omdat het gemeenschapsgeld betreft.
Daarnaast kunnen we in een gezamenlijk onderkomen onze openingsuren verruimen en de kosten efficiënter verdelen.