Venray, 6 april 2020 - Eerder dan verwacht ging de teller zondagmiddag 5 april door de miljoen! Voor de miljoenste keer gaf een gebruiker van de HappyWe app aan gelukkiger te zijn geworden door een bericht in HappyWe.

De geur van vers gemaaid gras op een lentedag, een hartverwarmende reactie van een onbekende voorbijganger of een appelboom in bloei. Het zijn voorbeelden van hele gewone alledaagse dingen die je een geluksgevoel kunnen geven. Dit soort geluksmomenten vormen de basis van ‘geluksman’ Chiel van der Lindens methode. “Door alledaagse dingen als geluk te herkennen, te waarderen en te delen kan je van geluk een gewoonte maken. Zo train je als het ware je ‘geluksspier’. Door deze gewoonte geniet je meer van de kleine dingen in de dag, voel je je gelukkiger en bouw je veerkracht op voor momenten dat het minder gaat, zoals in deze onzekere tijden van de corona-crisis.” De HappyWe app faciliteert gebruikers in het leren van deze gewoonte.

HappyWe is een initiatief van Chiel van der Linden. Zijn doel: mensen gelukkiger maken. HappyWe is een supereenvoudig middel hiervoor. Volgens Van der Linden helpt de gratis app je om van positiviteit een dagelijkse gewoonte te maken. “Herken alledaags geluk, schrijf het op en deel het met anderen.” Juist dit delen van 'OneGoodThing' met anderen maakt dat 90% van de gebruikers zegt méér geluk te zien in elke dag.

Na het bereiken van de mijlpaal deelde Chiel van der Linden zijn enthousiasme: "Wat een mijlpaal!!! Vandaag passeerden we de 1 miljoen momenten dat iemand gelukkiger is geworden van deze social happiness app. Ongelooflijk. September 2016 was moment nummer 1, nu zijn we er 999.999 verder! Dat zo'n eenvoudige uit pure liefde geboren app zoveel zuivere impact kan hebben op zoveel levens... kippenvel. Mijn dankbaarheid is groot, aan iedereen die hier op welke manier dan ook aan heeft bijgedragen.”

Een eerlijke app, zonder datamining, advertenties...
Op likes gerichte sociale media die zich richten op ‘kijk eens hoe mooi, goed, gezellig ik ben’, zijn precies het tegenovergestelde van wat HappyWe doet. In deze app kun je alleen je eigen geluksscore zien. Gegevens worden niet verkocht, er zijn geen advertenties en er wordt niet op verslaving ingezet want gebruikers mogen maximaal drie updates per dag doen. Lees hier de Pure App Promise.

Over HappyWe

Chiel van der Linden werkt onder meer als gelukscoach en trainer van bedrijfsteams. Na tientallen jaren veel impact te hebben gehad op kleine schaal, wil hij nu op veel méér mensen positieve impact hebben. “Onze droom is groot, de hele wereld gelukkiger maken. Ik geloof dat het kan door van geluk een gewoonte te maken. Deze app is hét middel om de hele wereld te bereiken.” Chiel verdiepte zich jarenlang in de positieve psychologie, en wordt al jaren ‘de geluksman’ genoemd.

Bert van Dam werkte 25 jaar lang in de top van het bedrijfsleven. Hij was onder meer managing director van Planet en CEO van The Phone House. Na 25 jaar gooide hij het roer om. Hij richt zich sinds 2015 op meer maatschappelijke initiatieven.

Samen schreven Bert en Chiel het boek Vitamine P. (2019)