Dit is een persbericht namens de drie Brabantse Veiligheidsregio's

Strengere maatregelen om recreatieve reisbewegingen te voorkomen

Gemeenschappelijke sanitaire voorzieningen op campings moeten dicht en recreatief nachtverblijf is verboden. Uitzonderingen zijn: hotels, nachtverblijf voor seizoenarbeiders en zorgpersoneel, vaste standplaatsen met eigen voorzieningen en tijdelijke bewoning.

De drie voorzitters van de Brabantse Veiligheidsregio’s hebben voor Brabant twee toevoegingen vastgesteld op de eerdere noodverordening volgens landelijk model. Deze aanvullingen hebben als doel reisbewegingen in en naar Noord-Brabant te voorkomen. Hiermee voorkomen we een extra claim op de al overbelaste zorg en verdere verspreiding van het coronavirus. De nieuwe noodverordeningen worden gepubliceerd op de websites van de drie Brabantse Veiligheidsregio’s.

Gemeenschappelijke sanitaire voorzieningen
In Brabant is het verboden gemeenschappelijke sanitaire voorzieningen bij recreatievoorzieningen open te houden.

Recreatief nachtverblijf
Het aanbieden van recreatief nachtverblijf is verboden. Uitzonderingen hierop zijn:

John Jorritsma                           Jack Mikkers                                 Theo Weterings
Voorzitter VRBZO                      Voorzitter VRBN                            Voorzitter VRMWB

met vriendelijke groet,

Martijn van Gessel en Ireen Kouwenberg