Skechers viert 20ste verjaardag van de Skechers Energy

Twee decennia later keert de iconische schoen terug met een indrukwekkende release

MANHATTAN BEACH, CA – 17 juni 2019 – Het groeiende schoenenmerk Skechers introduceerde in 1999 de Skechers Energy. Met zijn unieke zool werd de Skechers Energy snel dé iconische sneaker van het schoenenmerk voor zowel mannen als vrouwen, waarvan er tot nu toe al meer dan 100 miljoen paar werden verkocht. Nu de chunky sneaker-trend weer volledig terug is en hipper is dan ooit, keert de Skechers Energy terug om het 20-jarig jubileum van de sneaker te vieren als enige voorloper van de huidige trend.

Het schoenenmerk markeert dit historische Skechers Energy-jubileum met de lancering van drie limited edition jubileumstijlen die terugblikken op de Skechers “It’s the S”-reclamecampagne uit de oorspronkelijke Energy-tijd. Deze stijlen zijn slechts het begin van de herleving van Skechers Energy, aangezien er nog heel wat nieuwe kleuren zullen lanceren doorheen het jaar.

“Wanneer we terugkijken naar de duizenden stijlen die we hebben uitgebracht in Skechers’ 27-jarig bestaan, onderscheidt de Skechers Energy zich echt als een look die ons merk heeft helpen definiëren,” vertelt Michael Greenberg, oprichter van Skechers. “Al vanaf de lancering was Britney Spears het gezicht van Skechers Energy en werd het onze eerste massale wereldwijde hitstijl die heeft bijgedragen aan de bekendheid van het merk Skechers over de hele wereld. We vinden het super dat het chuncky model dat Skechers geïntroduceerd heeft, nu een grote hype is in de modewereld en ook voor enorm veel enthousiasme zorgt voor onze Skechers D’Lites collectie. Dit jubileum is een perfecte gelegenheid om oude en nieuwe Skechers-fans te herintroduceren in de stijl waarmee het allemaal begon.”

Na een baanbrekende lancering van de chunky sneaker look twintig jaar geleden met de Skechers Energy voor mannen en vrouwen en de Skechers Stamina voor mannen, evolueerde de stijl en introduceerde het bedrijf in 2007 de Skechers D’Lites – een lichtere versie van de originele sneaker. Hoewel de collectie nog steeds de vertrouwde doelgroep aanspreekt, versnelde de verkoop in Azië in de afgelopen twee jaar dankzij de regionale marketingcampagne met de K-pop groepen. In 2017 introduceerde het bedrijf zelfs een lichtere versie van de Skechers D’Lites ter ere van zijn tienjarig bestaan en recent lanceerde Skechers de D’Lites 3.0-collectie die nog chunkier is dan de vorige. De volgende trend zal de terugkeer zijn van de Skechers Stamina, die deze keer ook voor vrouwen verkrijgbaar zal zijn.

De originele Skechers Energy-stijl 2250 en de limited edition jubileumkleuren zijn beschikbaar in de Skechers winkel in Wijnegem en in de selecte retailpartners in België en Nederland.